Vďaka kríza

Autor: Alexandra Fabryová | 26.10.2012 o 11:30 | (upravené 7.11.2012 o 18:58) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  857x

Pomohla totiž zlepšeniu služieb. Ako? Ak nevlastníte monopol, musíte sa snažiť, aby ste v množstve konkurencie obstáli. Áno, natrafím aj na čašníka, o ktorom si nie som istá či mi v kuchyni nenapľul do taniera. Neochotná alebo drzá predavačka tiež nie je raritou.

Kamarátka si v drogérii skúša tester očných tieňov. Prikvitne k nej predavačka a začne na ňu hulákať, že sa maľuje, nech okamžite prestane. Kamarátka ostane v šoku, nakoľko nie je zvyknutá, že na ňu cudzí človek vrieska. V boji kto z koho sa však nedá a vráti jej útok so slovami, že si skúša tester, ktorý je na to určený a ako inak má zistiť či jej tiene pôjdu k očiam. Predavačka zaskočená obranou už len miernym hlasom hovorí, že len nechce, aby kamarátka dostala nejakú alergiu na oči, keďže tester si môže vyskúšať ktokoľvek. Kamarátka dodá, že to je jej osobná vec a pri použití testera predsa ráta s rizikami. Do drogérie sa už viac nevráti a v okolí rozšíri, s akým prístupom sa tam stretla.

Ak prídem do reštaurácie, obchodu, kde človek, ktorý mi ponúka služby, je nepríjemný, druhý raz zamierim ku konkurencii. Majitelia si to uvedomujú a tak viac bazírujú na správaní sa svojich zamestnancov. Som rada, že sa na Slovensku konečne udomácňuje trend, že zákazník je pán, nie sluha. Samozrejme, v rámci etického a slušného správania sa. Chválim všetky prevádzky, ktoré si vážia svojich klientov a neberú ich len ako vidinu zárobku. Teda sa neriadia mottom, rýchlo zaplať a vypadni.

Druhým extrémom sú takí, ktorí mi nedajú pokoj ani dve minúty. Som v obchode s oblečením, nemám konkrétny cieľ. Chcem si pozrieť ponuku a ak mi niečo v prijateľnej cene padne do oka, tak si to kúpim. Predavačka sleduje každý môj krok a vždy, keď sa otočím, zjaví sa za mnou ako duch. Každú chvíľu sa pýta či mi nejako môže pomôcť, až sa cítim ako v škôlke, keď jej tretí raz vravím, že ďakujem, len sa pozerám. Ona však nemá konca a o pár minút sa pýta znova. Dobre, tak sa jej opýtam, v akých farbách majú sveter na tej figuríne vo výklade. Ona nevie, mám sa ísť pozrieť k pultu na druhom konci predajne.

Podobných skúseností a zážitkov mám množstvo. V poslednom čase však ich počet začínajú prebíjať tie pozitívne. Ústretových, príjemných poskytovateľov služieb je stále viac. Vďaka takým si obchod, reštauráciu, kaviareň obľúbim a stanem sa ich stálym zákazníkom. A čo si môže majiteľ želať viac ako šírenie dobrých referencií?

Samozrejme, zo stúpajúcej nezamestnanosti a zdražovania sa neteším. Ale ak mám nájsť aspoň jeden svetlý moment, ktorý kríza priniesla, tak je to zvyšovanie štandardu v službách. Na U Slováka sa radšej pozerám ako na paródiu služieb v časoch minulých ako na reflexiu tých súčasných. Predsa, ak budú kvalitné služby, zvýši sa prílev turistov a možno klesne aj tá nezamestnanosť. :)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Bankrot ľudom nevezme bývanie

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať, vysvetľuje ministerka spravodlivosti.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

KOMENTÁRE

Ficov statusový symbol, amnestie a El sexico (Schutzov týždeň)

Fico je absolútne raritný otvorenosťou a vytrvalosťou, s akou vozí štátnu radkyňu.


Už ste čítali?