Banda v sociálnej poisťovni

Autor: Alexandra Fabryová | 4.1.2016 o 12:30 | (upravené 8.1.2016 o 11:36) Karma článku: 15,99 | Prečítané:  12301x

Od novembra som PN. Je január a ja mám doma tri rozhodnutia o výške nemocenských dávok, všetky sú nesprávne. Kto je na vine? Nejaký program za xy miliónov eur mi ich vraj zle vyrátal. Kedy sa dočkám nápravy? Možno, keď nasneží.

Po prvom zaslanom rozhodnutí volám do sociálnej poisťovne, že som našla chybu v určenom vymeriavacom základe, na čo mi pani odpovedala, že chýb je tam viac a pošlú mi ešte raz už opravené rozhodnutie. Po týždni vyberám zo schránky nové rozhodnutie, v ktorom ale nemocenská dávka opravená nie je. A tak sa počas vychádzky vyberiem aj so všetkými výplatnými páskami do sociálnej poisťovne.

Tam mi pani, ktorá ma má pridelenú ukazuje na monitore súhrn mojich ročných príjmov, z ktorých bolo nemocenské poistenie platené. Výsledná suma bola rovnaká ako tá, ktorú som si vyrátala ja. A tak jej už s úplnou istotou o svojej pravde vravím, nech ju vydelí počtom dní na kalkulačke. Samozrejme, výsledok sa líšil o viac ako 3 eurá. To je už pekná suma, za mesiac maródky ovplyvní výšku dávky o 50 eur. Pani sa mi ospravedlňuje, viní program, že to on zle vyrátal. Pritom program tam mal súhrn správny, jediné, čo bolo nesprávne, tak výsledok po delení, ktorý má na starosti dotyčná. Ale nehádala som sa, bola som rada, že uznala moju pravdu. Ešte párkrát sa mi ospravedlnila a sľúbila skorú nápravu, nové rozhodnutie a že mi rozdiel doplatia v ďalšom mesiaci. Mimochodom, kto vie, koľko ľudí bolo podobne podvedených tým istým programom.

A tak čakám na nové rozhodnutie s pokojom na duši, že sa všetko vyriešilo ešte pred vianočným voľnom. Tlak mi stúpol do výšin, keď som otvorila ďalšiu obálku zo sociálnej poisťovne. Áno, výmer bol opravený, ale tentokrát pre istotu nebol zrátaný s výmerom z druhého zamestnania, takže v konečnom dôsledku mi poslali rozhodnutie s menšou dávkou ako pred celým tým cirkusom a dokazovaním, čo som tam absolvovala.

Jasné, cez sviatky mi tam už nikto telefón nezdvihol a tak som čakala do dnešného dňa. Volám najprv pani, ktorá ma má na starosti, nedvíha. Volám na ústredie a tam mi povedia číslo, na ktorom ma vraj vybavia. Volám, nikto nedvíha. A tak chcem hovoriť už priamo s vedením. Dvihne mi sekretárka a keď jej vravím, čo chcem, neprepojí ma k riaditeľke, ale k nejakej pani, ktorá vraj vybavuje sťažnosti a samozrejme, dotyčná nedvíha. Volám ešte raz na riaditeľstvo, pre istotu mi nedvíhajú už ani tam.

A teraz baba raď, čo ďalej. Písať sťažnosť na ministerstvo alebo rovno do Bruselu? Efekt by to malo asi rovnaký. Je to jedna banda, ktorá sa vzájomne kryje. Nuž, schválne, čo by sa stalo bežnému občanovi, keby dlhoval čo i len jeden cent?

Edit: 7.1. som bola osobne na pobočke ešte raz. Pracovníčka uznala chybu a ospravedlnila sa mi. Ešte v ten večer mi volala, že už došlo k náprave. Počas hovoru sa mi ospravedlnila ešte tri razy a poďakovala, že som ju na chybu opäť upozornila. Vec pokladám za vyriešenú.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Bankrot ľudom nevezme bývanie

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať, vysvetľuje ministerka spravodlivosti.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

KOMENTÁRE

Ficov statusový symbol, amnestie a El sexico (Schutzov týždeň)

Fico je absolútne raritný otvorenosťou a vytrvalosťou, s akou vozí štátnu radkyňu.


Už ste čítali?